Een verhuizing regel je eenvoudig met deze tips.

Ik wil verhuizen, waar begin ik?


Bij verhuizen komen een hele hoop dingen kijk. Hoeveel is mijn huis waard? Kan ik wel een hypotheek afsluiten? Er zijn veel dingen waar je rekening mee moet houden. Niet voor niets staat verhuizen in de top-3 meest stressvolle gebeurtenissen. Het is daarom verstandig hulp in te schakelen van bijvoorbeeld je boekhouder of verkoopmakelaar. Maar waarom geeft verhuizen zoveel stress? Dit kan verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende factor is afkeer van verandering. Mensen hebben gewoontes, zo zit je bijvoorbeeld vaak op dezelfde plek aan tafel of heb je een eigen plek op de bank waar jij altijd zit. Als er een gebeurtenis voorvalt die deze gewoontes verstoord, creëert dat (on)bewust stress, mensen vinden het niet fijn als gewoontes verstoord worden. Een andere factor kan spijt zijn. Een ander huis koop je niet elke dag en het kost vaak veel geld. Hierdoor zijn veel mensen vaak bang voor spijt, spijt dat ze hun oude huis hebben verruild voor een ander huis of dat de omgeving niet bevalt bijvoorbeeld. Ten slotte speelt vermoeidheid ook een rol. Al je spullen inpakken, papieren tekenen, je huis schoonmaken elke keer dat er een kijker je huis komt kijken, je meterstanden opnemen en ook niet onbelangrijk, je adres wijzigen. Deze zaken zorgen vaak voor vermoeidheid en stress. Daarnaast is de locatie ook erg belangrijk. Als je buiten de stad woont is het makkelijker om je spullen in de vrachtwagen of bestelbus te laden dan in hartje Amsterdam. Verhuisbedrijven in Amsterdam zijn er genoeg. Veel van deze bedrijven zijn ook geschikt voor een zakelijke verhuizing.

Tips voor als je gaat verhuizen.


Met deze verhuistips kun je je verhuizing laten verlopen met een stuk minder stress.

1. Op tijd beginnen.
Erg belangrijk is het om op tijd te beginnen met het plannen met je verhuizing. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met spullen in te pakken in dozen. Probeer bijvoorbeeld elke dag 1 doos in te pakken, zodat je meer opslagruimte creëert.

2. Werk georganiseerd.
Om de orde te bewaren is het handig om gestructureerd te werk te gaan. Gebruik bijvoorbeeld voor elke kamer andere dozen of nummer de dozen. Je kunt dan op papier zetten in welke doos wat zit, bijvoorbeeld in doos 7 zitten de spullen uit de slaapkamer.

3. Let op de details.
Let ook goed op de details. Zitten de laden van je niet te vol? Anders kan dit schade veroorzaken. Zorg dat je servies, glazen of andere breekbare spullen zorgvuldig inpakt en vervoert. Je kunt ze in papier wikkelen bijvoorbeeld of in een theedoek.

4. Maak een checklist.
Om te zorgen dat je niets vergeet is het handig om een checklist te maken. Hierop zet je alles wat je moet meenemen en nog moet doen. Een belangrijk detail wat mensen soms vergeten is een adreswijziging. Na de verhuizing zal dan de post naar je oude adres gaan in plaats naar je nieuwe adres.

5. Vul je verhuisdoos goed!
Zorg ervoor dat je je verhuisdoos goed vult. Je kunt vulmateriaal als bijvoorbeeld bubbeltjesplastic gebruiken om te voorkomen dat je spullen gaan schuiven tijdens de verhuizing. Je kunt kostbare spullen vaak vervoeren in de originele verpakking, stop bijvoorbeeld je tv in de doos waarin je deze gekocht hebt.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*